fredag 13 oktober 2017

VILL HA-lista #4

Hej på er! Det var ett tag sedan sist! Men nu är jag tillbaka! Och idag kommer jag med en ny VILL HA-lista. Kul va?

Enda sedan jag visste att Joakim skulle släppa en bok så visste jag att jag måste läsa den. Jag följer Jocke och Jonnas kanal på Youtube och har följt dem länge. Till och med innan allt med Youtube startade. Därför kändes det självklart att jag skulle läsa boken så fort den kom ut. Jag hoppas jag får tag i den snart. 

Det finns många som snackar skit om Joakim och hånar honom på internet. Jag längtar tills alla får höra sanningen och kanske väljer att backa. Det är ALDRIG okej att trakassera någon, vare sig det är på internet eller inte, och jag hoppas att han nu kan få upprättelse och att folk kan förstå honom bättre. För av det jag hört om hans uppväxt så är det sådant som INGEN borde få vara med om.
Just nu läser jag andra delen i serien om Glastronen, och den är sjukt spännande! Om det fortsätter såhär så finns det ingen tvekan om att jag ska läsa resten av delarna i serien så fort de släpps på svenska, för de är SÅ BRA. 

I de två böcker jag läst än så länge så är det så himla bra gjort, precis allting. Jag blir gång på gång imponerad av hur grym författaren är på att beskriva och få saker att bli levande. När du läser Glastronen-serien så är det som att du är med i handlingen också, för att den är skriven så himla bra.
Jag som sitter och kollar på Youtube så ofta har såklart inte heller missat Therese Lindgren, och kollar på hennes videos så fort de kommer ut. 

Jag köpte tidigare i år hennes första bok, och har börjat läsa den, men inte kommit så jättelångt på grund av att den befinner sig hemma hos mina föräldrar där jag inte bor just nu. Men av det jag läst av boken så tycker jag om den jättemycket och jag gillar hur hon valt att bygga upp den. 

Såklart tycker jag om Therese som person utifrån hur hon är på hennes kanal, men jag tycker att det är kul att läsa hennes böcker också eftersom de går in mer på djupet på ett lite annat plan.




Vad är ni sugna på för böcker? Ge mig tips, kommentera! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar