lördag 22 juli 2017

Warriors: Hemligheternas Skog

Författare: Erin Hunter
Genre: Fantasy
Sidor: 358
Förlag: Bokfabriken (tack så jättemycket för boken!)
Utläst: 22/7

Handling
Grårand riskerar den egna klanens förtroende genom sin kärlek till flodklanskrigaren Silverstråle. Eldhjärta är den enda som vet någonting om deras relation, men den lömska Tigerklo verkar vara Grårands hemlighet på spåren. 

Trots att Tigerklo är Åskklanens förstekrigare litar Eldhjärta inte alls på honom och han är fast besluten att ta reda på om känslan är befogad. Efterhand som Eldhjärta närmar sig sanningen avslöjas hemligheter som somliga anser helst skulle förbli dolda.

Tankar om boken
Efter att ha läst första och andra delen i serien Warriors, så kan jag ju inte annat än att säga att jag verkligen hade höga förväntningar på denna boken, då de andra hållit en så hög standard. Boken nådde upp till många av dessa, men kanske inte riktigt alla. 

Jag tycker denna boken var en aning segare än sina föregångare, men fortfarande sjukt bra. Varför jag tyckte den var segare vet jag inte, det hände inte så jättemycket känns det som. I slutet, de sista 100 sidorna var det som mest fart och fläkt om man säger så, och de sidorna läste jag i ett nafs... Men för att komma fram till det, var vägen en aning brant. Det kändes mest som man trampade på cykeln men inte kom någonstans, förrän senare och då gick det banne mig sjukt fort! 

Men som sagt, fortfarande en väldigt bra och välkomponerad bok med bra innehåll. Det är fina beskrivningar, mycket tankar och känslor vilket gör berättelsen mer levande och realistisk. 

Sista delen i boken var som sagt väldigt bra, och höll samma standard som hela första och andra boken i serien. Mycket som hände, dramatik och problem som äntligen kunde lösas... men även nya problem och jobbiga situationer som uppstod. Slutet var minst sagt en cliffhanger och jag ser som vanligt fram emot att få läsa nästa del i Warriors-serien! 

Betyg: 3,5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar