söndag 16 april 2017

Bokbloggsfråga v.15

Denna grej anordnas av Barnboksbloggen och det går då ut på att man får en fråga varje vecka, som oftast har någonting med böcker att göra, som man då får svara på varje vecka.



Veckans fråga låter såhär: Har du läst några läsvärda deckare den senaste tiden? Eller finns det några deckare som du ser fram emot att läsa, kanske redan nu i påsk? Vad är det förresten som utmärker en bra deckare, enligt dig?

- Det var sjukt längesedan jag läste deckare om jag ska vara ärlig. Senaste deckaren eller liknande som jag läste var "Hypnotisören" av Lars Kepler, och det var ett långt tag sedan. Men, jag har i princip alla Kepler-böcker som finns och jag vill väldigt gärna läsa dem då jag gillade "Hypnotisören", men även för att jag har nog aldrig hört eller läst något dåligt om deras/hans böcker. 

Det är mycket fart, fläkt och det är så att man sitter och biter naglarna av spänning på grund av att man så gärna vill veta hur det ska gå. Så, jag vill gärna ta tag i och läsa resterande böckerna i serien om Joona Linna. 

Vad som enligt min mening utmärker en bra deckare är att det händer något hela tiden. Det ska liksom vara så håret på armarna reser sig av kicken man känner när de kanske är i en fight eller när man får följa mordoffret precis innan det dör. Jag gillar lite när det blandas in lite skräck i det hela, eller liksom typ thriller-kriminalare som typ leker lite med en i hjärnan vilket också gör att man blir mer och mer intresserad för att det liksom startar igång hjärnan och tankegången. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar