torsdag 23 mars 2017

Warriors: Eld och is

Författare: Erin Hunter
Genre: Fantasy
Sidor: 347
Förlag: Bokfabriken (tack så mycket för boken!)

Utläst: 19/3 - 2017

Handling
"Endast eld kan rädda vår klan." 

Den ödesmättade profetian hänger över Åskklanen där Eldhjärta just blivit utnämnd till krigare och fått sitt krigarnamn. Hans liv som tamkatt känns väldigt avlägset. 

Det råder en bräcklig fred mellan de fyra klanerna i skogen, men det är oroliga tider och Åskklanen är försvagad efter alla strider. Läget blir ännu värre när man dessutom drabbas av både olyckor och sjukdom. 

Trots den svåra situationen är Eldhjärta övertygad om att det finns ett ännu värre hot mot klanen. Något som hotar hela klanens existens: förräderi i de egna leden..

Tankar om boken
Tillbaka i katternas värld och i Åskklanen. Jag är mållös och fortfarande lika imponerad av deras värld. WOW. Erin har gjort det igen!

Denna boken, precis som den förra, bjöd på mycket spänning. Det finns inte en lugn stund. Och för den som lätt tröttnar på böcker, i denna, kan jag säga dig att det ges inte ens ett sådant tillfälle. Du kan OMÖJLIGT tröttna på "Eld och Is". 
Varje sida har ett bra innehåll och jag tycker att allt är nödvändigt för att bokens handling ska bli så bra som möjligt. Jag ser inte heller hur man egentligen skulle kunna förbättra det på något sätt. För den är redan SÅ BRA. Det finns liksom med allt man kan önska sig; katter, action, bra beskrivningar, drama och känslor. Och det känns så äkta. Så bra. 

Det är även roligt att se hur karaktärerna utvecklas i denna boken och få fortsätta följa deras resa mot deras mål. Jag tycker om att denna boken började i princip där den andra slutade. Det är inget hopp i tiden och man är med precis hela tiden, inget lämnas åt slumpen. 

Det är svårt att skriva mer utan att spoila något, vilket jag tycker är synd. För det finns så mycket bra man skulle kunna ta upp med denna boken, men det är klart jag inte kan det då jag absolut inte vill berätta något i förhand för er som ska läsa denna serie, vilket jag verkligen hoppas att ni kommer göra. För det är den mer än värd.

Boken är helt klart en fullpoängare, det finns verkligen inget som är dåligt med den. Den går omöjligen att släppa ifrån sig, för man vill bara ha mer och mer. Kan utan tvekan säga att jag längtar tills jag får ta del av de resterande delarna i serien. Jag kan knappt vänta! 

Betyg: 5/5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar