tisdag 7 mars 2017

VILL HA-lista #3

Böcker vill man alltid ha, och trots hur många man har, så finns det liksom alltid plats för några till. Dessa böcker vill jag ha just nu:


Jag är, tro det eller ej, en av de få som inte läst någon bok i Divergent-serien. Jag känner helt enkelt att det inte passar mig. Men förra månaden fick jag hem Modernistas katalog med vårens utgivning, och då fick jag syn på denna, vilken genast fångade mitt intresse. 
Den är lite av samma stuk som Divergent, det medger jag, men denna känns lite annorlunda. Som något jag möjligtvis skulle kunna tycka om. 
Jag gav inte Veronica chansen när Divergent kom ut, jag kände direkt att det inte var något för mig. Men hon har fått SÅ BRA recensioner att jag känner att jag kanske måste testa i alla fall. 
Den kanske är bra? Jag vill ha den i alla fall. Något så hypat kan ju omöjligt göra en besviken. 
Andra delen i Glastronen-serien, behöver jag ens säga något mer?
Första boken var fenomenal. Jag älskar den. Och jag längtar SÅ MYCKET tills denna del kommer ut.
Plus att omslaget är ju to die for. Så läckert!
Sedan jag läste Albas inlägg om denna boken, har jag velat läsa den. Upptäckte för inte så jättelänge sedan att den fanns på svenska. Och jag kände JA. 
Denna boken har fått bra recensioner (av de jag läst) och jag känner att därför vill jag läsa boken med. Det verkar lite TYP som en Sarah Dessen, eller jag får en känsla av det när jag läser om denna boken, och då tänker jag mig att det är något jag skulle tycka om. Jag älskar, som känt, ALLA Sarahs böcker. Så...

Detta känns som en typisk sommarbok och jag gillar sånt. Jag bara behöver den i mitt liv, okej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar