torsdag 23 februari 2017

Bokbloggsfråga v.8

Denna grej anordnas av Barnboksbloggen och det går då ut på att man får en fråga varje vecka, som oftast har någonting med böcker att göra, som man då får svara på varje vecka.



Denna veckans fråga låter såhär: Vad tycker du utmärker en bra bokcirkelbok? Har du några tips på läsvärda bokcirkelböcker där det finns mycket att diskutera kring. 

- En bra bokcirkelbok tänker jag är en bok som framkallar mycket känslor och tankar. Kanske är den kring ett ämne som upprör eller liknande. För då har oftast människor tankar och mycket att prata om, vilket kan passa bra i en bokcirkel. 

Jag har inte läst denna/dessa böcker, men jag har sett första filmen och kan då tänka mig på ett ungefär hur de är. Jag talar såklart om Fifty Shades of Grey. Och jag tror knappast det finns någon som inte har något att säga gällande denna serie. Tycka vad man vill om den, men jag tycker helt klart att dessa böcker är värda att läsa och ta upp i en bokcirkel.

1 kommentar:

  1. Ja, åsikter skulle inte saknas om vi läste den i vår bokcirkel men jag tror att vi kanske skulle vara för eniga i vad vi tycker. Kanske, men jag vet inte och jag har inte läst den själv eller sett filmen.

    SvaraRadera