måndag 22 augusti 2016

Bokbloggsfråga v.34

Denna grej annordnas av Barnboksbloggen och det går då ut på att man får en fråga varje vecka, som oftast har någonting med böcker att göra, som man då får svara på varje vecka.



Veckans fråga låter såhär: Vad anser du, är bokbloggskommentarer idag ett minne blott? Får du fortfarande kommentarer? Skriver du själv kommentarer? Vilket forum är det som du numera håller kontakten med dina läsare och ni kan diskutera det du och andra bokbloggare har skrivit i dina inlägg?

- Jag skriver själv inte så ofta kommentarer på bloggar, det händer då och då, men verkligen inte ofta. Detta kanske på grund av att jag inte läser dem, bloggarna, så ofta. Såklart går jag in på mina favoriter någon gång då och då och läser igenom det jag missat. Men det blir liksom nästan aldrig av att jag kommenterar, även fast det kanske skulle vara trevligt liksom. För det finns många bra bloggare jag följer som behöver mer uppskattning, helt klart. 

Det är inte heller så ofta som jag får kommentarer själv heller. Det händer då och då, men inte jätteofta. Och det tror jag beror på att det håller på att dö ut lite med bloggar faktiskt, eller att det är "jobbigt" att kommentera en blogg, det tar ju längre tid än att göra det på en social media på mobilen. För om man jämför att kommentera ett Instagram-inlägg med att kommentera ett blogginlägg så känns det liksom enklare och snabbare att göra det på Instagram, vilket gör att man kanske hänger mer där och väljer den medien istället för bloggarna. Och just nu är ju alla sociala medier lite av en trend vilket betyder att allt fler hänger där, hellre än att läsa bloggar. 

Jag har inte riktigt något annan forum än bloggen för att kommunicera med andra bokbloggare och mina läsare just nu. Men man kan alltid kontakta mig på min Instagram eller Twitter som båda är @Sipshy. Eller maila mig. 

9 kommentarer:

  1. Håller också med dig om att det känns lättare att kommentera på t.ex Instagram än på bloggar. Jag läser också en del bloggar på mobilen och då känns det ännu mer besvärligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ellerhur! Det känns mycket mer omständigt tycker jag.

      Radera
  2. Jag tror också tyvärr att det blir för besvärligt..

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det mycket smidigare att kommentera på instagram, samtidigt känns det så otroligt sorgligt att tänka sig att kommenterandet kommer ta slut på bloggarna helt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, såklart är det synd! Bloggar är ju jättemysigt och det vore synd om den gemenskap som vi har försvann! :(

      Radera
  4. Hoppas faktiskt inte bloggkommentarer dör ut helt!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att blogspot är så oanvändarvänligt på mobiler att det ofta blir så att jag hoppar över att kommentera, tänker att jag ska göra det när jag sitter vid datorn och så blir det ändå inte av. Tråkigt, för det är ju roligt att få reaktioner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig och kan ju säga att jag gör precis samma sak själv. Det är synd att det är så krångligt. Om man gjorde det enklare så tror jag att kommentarerna skulle öka väldigt mycket.

      Radera