torsdag 21 juli 2016

Bokbloggsfråga v.29

Denna grej annordnas av Barnboksbloggen och det går då ut på att man får en fråga varje vecka, som har någonting med böcker att göra, som man då får svara på varje vecka.



Veckans bokbloggsfråga låter såhär: Vilken tidsperiod läser du helst böcker ifrån? Vad föredrar du helst, böcker som utspelar sig i nutid, för hundra år sedan eller under en speciell historisk tid?

- Jag gillar böcker som utspelar sig i typ medeltiden/stormaktstiden och så. Detta på grund av att jag är väldigt intresserad av historian under de tidsperioderna. Och om jag inte skulle levt nu hade jag nog velat leva på den tiden. 
Därför passa Simona Ahrnsteds böcker mig väldigt bra då de innehåller mycket historia från typ dessa tider. 

Dock tycker jag om böcker som utspelar sig i nutid också. För det är ju ofta då man kan känna igen sig och allt sådant. Faktum är att många, i alla fall en stor del av de böcker jag läser utspelar sig i någon storts nutid.

Det känns svårt att peka ut någon historisk tid som jag verkligen inte tycker om. Men om jag måste så skulle det väl vara typ från år 0-800 kanske. Det känns inte som så mycket intressant hände då. Senare stod ju alla intressanta epoker på ingång och det intresserar just mig mycket mer. 

1 kommentar: