torsdag 9 juni 2016

Bokbloggsfrågan v.23

Fick syn på något som heter "Veckans Bokbloggsfråga" i Albas blogg för några dagar sedan. Jag tyckte det verkade kul så jag tänkte haka på och ha med det i min blogg också. 



Denna grej annordnas av Barnboksbloggen och det går då ut på att man får en fråga varje vecka, som har någonting med böcker att göra, som man då får svara på varje vecka. 

Denna veckans bokbloggsfråga låter såhär: Läser även dina nära och kära? Är böcker, läsande och bokbloggande ett intresse du delar med andra i din närhet? Ger du ofta bort bokpresenter till jul, födelsedagar och andra firanden?

Det är inte så jättemånga i min närhet som läser. Mina föräldrar lyssnar däremot på lyssnarböcker, vilket är nästan samma sak bortsett från att du inte har den fysiska boken utan istället får den uppläst för dig av någon annan. 
Min lillebror ogillar att läsa och nästan alla mina vänner också. Det finns väl några få i min släkt och vänkrets som tycker om att läsa, men de har nog inte riktigt tiden för det eller gillar inte läsning tillräckligt mycket för att avsätta så mycket tid till det. 
Så, jag är ganska ensam om läsning i mina kretsar, förutom några få då som läser typ lika mycket som mig, men det är väl kring 2-4 stycken kanske. 

Jag skulle inte påstå att böcker är något jag ofta brukar ge bort. Det har hänt någon enstaka gång typ. Men detta är ju då just på grund av det jag skrev innan, det är inte så många som gillar att läsa som jag gör. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar