lördag 2 april 2016

The Making of Harry Potter - Warner Bros Studio Tour

Detta är inte något jag brukar skriva om, men jag bara kände att jag MÅSTE för det var en så fantastisk upplevelse. 

Något som ni som läser min blogg kanske inte vet är att jag är ett stort Harry Potter-fan, trots att jag inte ens har läst böckerna. Alltså, jag älskar filmerna och de är verkligen mina favoriter av alla filmer jag någonsin sett. 

Under detta lovet, närmare bestämt i måndags, den 28/3 så var jag i London, på The Making of Harry Potter - Warner Bros Studio Tour, och detta är något av det coolaste jag varit med om. Det är nästan lite svårt att ta in att man faktiskt varit där, då det varit en så stor dröm för mig så länge. 


Och att komma in och få se allt som de faktiskt använt i filmerna när de spelat in, att få se Hogwarts-Express, den stora modellen av Hogwarts, den stora salen, och ja, allt, det var verkligen magiskt! Om ni har chansen att åka dit, GÖR DET!

Så nu när jag faktiskt även varit där, så är det väl dags att skaffa sig serien med böcker och läsa dem också. Grejen är bara att, anledningen till att jag inte läst de än, är för att jag är rädd för att läsa ut dem för snabbt och att det sedan inte finns något kvar liksom. För det är verkligen en hjärtskärande känsla. Usch. Det har nog hänt oss alla. Men får väl försöka ta det lugnt när jag väl läser dem.

Och med tanke på hur mycket jag älskar filmerna så skulle jag aldrig kunna föreställa mig att jag skulle tycka något annat om böckerna. Och med tanke på att man alltid brukar säga att böckerna är bättre än filmerna så är mina förväntningar SKYHÖGA. 
Så fort jag lagt vantarna på serien så ska jag läsa dem, för efter allt vad jag hört om böckerna kan de ju inte vara mindre än fantastiska. 

Har ni läst böckerna/sett filmerna om Harry Potter, vad tycker ni om dem? Vilka är bäst - böckerna eller filmerna? Kommentera! :)


4 kommentarer:

  1. Jag skulle jättegärna vilja åka dit! Så kul för dig att ha varit där :)

    Jag har läst de fyra första böckerna och sett de fyra första filmerna. Jag tror att den jag tycker är bäst är Harry Potter och fången från Azkaban. Och så klart så är böckerna bättre. Framför alltnär böckerna blir tjockare så är det mycket som inte kommer med i filmerna.

    Hoppas du tycker att de är bra de också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du också får möjligheten att åka dit någon gång! Det var verkligen en grym upplevelse! :)

      Ser fram emot att få läsa böckerna med och ta del av allt det som inte visas i filmerna. Hoppas och tror att de är lika bra som du beskriver.

      Radera
  2. Åh älskade studiotouren!!! Men då fanns inte Hogwarts Expressen när vi var där så vill åka tillbaka. Vilket var din favorit då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill åka tillbaka jag med. Man vill liksom bara ha mer av den världen, för den är så underbar!

      Tycker det är jättesvårt att välja, men gillade den stora salen som fanns precis där man gick in. Det var så grymt coolt att gå in där. Den är så vacker och typ majestätisk på något sätt.

      Radera