söndag 6 mars 2016

Nya böcker #17

Nu har jag återigen samlat på mig lite mer böcker. Men man kan ju inte låta bli när det ger sånna lyckokänslor när man gör det, ellerhur?

Denna gången består inlägget av 11 stycken nya böcker, varav två stycken är recensionsexemplar och resten har jag köpt själv. Kolla in dem nedan. 


Denna helgen har jag och mina föräldrar besökt ett antal loppisar, vilket resulterade i 7 stycken böcker. Har varit riktigt sugen på att läsa på engelska på senaste så det passade ju jättebra att jag hittade dessa två. Vet inte jättemycket om dem, men de verkar lovande!


Dessa böcker däremot, åh. Ni känner sedan innan till min kärlek till serien Edens blod, och här har jag nu ÄNTLIGEN sista delen av serien, De odödligas sång, i min ägo. Ni förstår inte min lycka. Så fort jag kan ska jag sätta mig och läsa den. Längtar så.
Den andra boken har jag också mycket höga förväntningar på. Det verkar som en annorlunda tonårsbok för tjejer. Eller typ som en föryngrad version av "Diamanter är för evigt" skriven av Lauren Weisberger, eller dessa böcker påminner mig om varandra på något sätt iaf. Och det är bra. För jag gillade "Diamanter är för evigt" så, jajaja! Tack så mycket till Rabén & Sjögen och Harper Collins Nordic för dessa.


För ett eller två år sedan läste jag första delen i denna serien, vid namn "Fallen ängel". Mina känslor angående den boken var mycket blandade då de påminner väldigt mycket om min favoritserie Twilight. Det var tråkigt att författaren inte kunde komma på något eget, men samtidigt gillade jag det, eftersom det fick mig att minnas Twilight. Det ska blir roligt att få läsa fortsättningen i alla fall eftersom jag har hört så mycket bra om dem trots allt. Och även dessa var loppisfynd, yey!


När bokrean skulle börja, då skrev jag ett inlägg och berättade att jag ville ha "Grey", alltså Fifty Shades of Grey berättat ur Christians perspektiv. Och se här, gissa vad det första jag hittade var när jag gick in på första bokhandeln om inte just den, och då var jag ju bara tvungen att ha den, så nu är även den min. Lite senare köpte jag även "De skandalösa" som är skriven av samma författare som skrev boken "Betvingade" som jag gillade väldigt mycket.
Sedan hittade jag även lite fler böcker fast på loppis nu i helgen då. Jag kände att jag behövde de i min samling och slog till, då de trots allt inte kostade något alls typ.
Loppisar är verkligen the place to buy books om du vill få MÅNGA för väldigt lite pengar, vilket jag gärna gör.

Som ni kanske märker har jag svårt att hålla mig ifrån att köpa böcker när jag väl ser dem. Materiel lycka på hög nivå! Är jättenöjd men mina nya böcker och ser fram emot att få läsa dem och dela mina tankar om dem med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar