måndag 22 februari 2016

VILL HA-lista #1

Nu med tanke på att det är bokrea (!!!!!) så tänkte jag göra ett eller flera inlägg där jag tipsar om böcker som jag är sugen på. Låter det som en bra och rolig idé?

Här kommer i alla fall första delen med böcker som jag trånar efter just nu: 


Fifty Shades of Grey-triologin - E L James: Dessa böcker har jag länge velat lägga mina händer på och läsa, men jag har inte riktigt haft tiden till det än så länge.
Dessa har ju varit omtalade väldigt länge och har varit en stor snackis världen om, därför känns det nästan lite konstigt att jag inte läst dem då jag även vill det så gärna.







Playground - Lars Kepler: För mig som läser Kepler just nu och verkligen tycker om deras böcker så tror jag att denna boken skulle passa mig. De lyckades verkligen fånga min uppmärksamhet efter jag läste "Hypnotisören", därför hoppas jag att denna boken kommer, när jag väl får lägga vantarna på den så att säga, nå upp till mina förväntningar, vilka är höga. 




GREY - E L James: Eftersom jag cravear de andra Fifty Shades-böckerna så tycker jag inte det är helt otippat att jag även vill läsa ur Christians perspektiv när jag får chansen. För i en serie som denna, med tanke på den handling som den har, så skulle det verkligen vara intressant att få läsa om det hur hans perspektiv också. 

Stora boken om psykologi: Jag har aldrig pratat om det innan här på bloggen, men en dröm jag har är att bli psykolog. Jag har länge gått och kollat på denna boken, tänkt att "den ska jag köpa snart", men så händer det aldrig, vilket är synd, för jag vill verkligen läsa den då jag är så intresserad av ämnet. 
Detta kanske inte är en bok man vanligtvis skulle se recenserad eller något, men för mig så skulle det va roligt att få göra det när jag väl får chansen, vilket jag hoppas jag får snart!!




Har du läst någon av böckerna ovan? Vad tyckte DU om boken, kommentera och berätta! Och om du vet någon annan bok som du antingen vill att jag ska recensera eller som du tycker jag borde läsa så får du jättegärna kommentera det med! :D 



2 kommentarer:

  1. Playground ska jag läsa! Den står här hemma och väntar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad spännande! Vill också ha! :)

      Radera