onsdag 10 februari 2016

Du föll och jag för dig

Författare: Lina Stoltz.
Genre: Romantik, drama.
Sidor: 263.
Serie:
Förlag: Rabén & Sjögren (tack så jättemycket för boken!!).
Övrigt: -

Handling: Första gången Frida ser Jakob är det som om hela världen stannar. Han går, men hans blick har lämnat brännmärken i henne.

De dras till varandra med en kraft som inte går att stå emot - den välartade prästdottern och den struliga hockeykillen. Men när Frida hör rykten om att Jakob använder droger och börjar misstänka att han döljer saker för henne, känns kärleken inte så lätt längre. Kanske är det inte så enkelt som i Metallicas låt "Nothing Else Matters".

Omdöme: När jag fick tag på denna boken och hade fått reda på vad den handlade om, utan att ha läst några andra recensioner eller något, så hade jag höga förväntningar på den. Jag hade inte läst något liknande men kände direkt att, om författaren gjort ett bra jobb så skulle denna boken helt klart vara något för mig. Så jag satte mig och började läsa. Först 80 sidor i sträck. Och sen resten av boken idag, på några timmar. Jag kunde inte sluta läsa så fort jag satt mig med boken, jag var helt fast, så bra var den. Den levde upp till min förväntningar och var till och med ännu bättre! Är så glad att jag fick chansen att läsa denna boken. 
Man kan känna igen sig mycket i karaktärernas liv och tankar och det är skönt tycker jag. Den är lätt att läsa och man kommer lätt in i boken på grund av att man själv kan känna igen sig i det som finns med i den. Alla tankar och allt som uppkommer i en tonårings hjärna finns med i denna boken och man faller snabbt för karaktärerna på grund av det. De är "uppbyggda" så bra och man får verkligen en känsla för vilka de är. Det är som att de finns på riktigt, som att jag känner dem, på grund av hur mycket man får ta del av deras vardag och allt de tänker hela tiden. Det är så grymt bra gjort och jag tycker verkligen om det. 

Denna boken är verkligen något jag rekommenderar om du gillar tonårsböcker eller t.ex. Katarina Von Bredow's böcker. Denna är inte precis som de, men det är ändå samma typ av bok och jag tror du skulle gilla denna boken om du gillar det hon skrivit. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar