onsdag 7 januari 2015

Dracula (minirecension)

Författare: Bram Stocker
Tecknare: Staz Johnson

Genre: Skräck, spänning
Sidor: 149
Tryckningsår: 2012
Förlag: Argasso bokförlag (tack för seriealbumet!!!)

Omdöme: Jag tror inte riktigt att seriealbum är något för mig helt ärligt. Jag har läst en del men jag blir liksom inte lika fäst vid dem som jag blir vid en vanlig bok. Så samma sak när det gäller detta seriealbum. Det är jättebra och fint tecknat, intressanta perspektiv man får läsa och se ur. Men det är liksom inget som fångar min uppmärksamhet till fullo.
Även så står det på albumet att det ska vara en skräckroman och jag känner inte heller mig sådär rädd när jag läser seriealbumet.
Självklart kan det ha med att göra att jag inte tycker om seriealbum, men jag trodde ändå att det skulle fånga min uppmärksamhet mer när det ändå handlade om Dracula - en vampyr. Mina absoluta favoritvarelser någonsin.
Dock måste jag påpeka att bilderna i albumet är välmålade och riktigt läckra! Det gjorde att jag inte tappade intresset helt och hållet. Riktigt bra gjort av Staz Johnson, verkligen!

För att sammanfatta: trots att vampyrer är nått av det bästa jag vet, så fångade detta seriealbumet inte riktigt min uppmärksamhet. Jag tror inte det beror på att den var dålig, för det var den inte. Den var intressant, men inte tillräckligt liksom. Lite långtråkig. Men jag tror det beror mer på mig och att jag inte riktigt gillar seriealbum utan är mer för böcker. Så trots lite dålig kritik rekommenderar jag ändå detta album till dem som gillar seriealbum, vampyrer & en gnutta skräck. För det är ett riktigt fint album. 

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/10282912/?claim=5743c8rmepc">Follow my blog with Bloglovin</a>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar