söndag 21 december 2014

Beautilful Creatures: Svåra val, magiska hemligheter

Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Genre: Fantasy, romantik
Sidor: 512
Serie: 2/4 i serien Beautiful Creatures
Tryckningsår: 2013
Förlag: Semic (tusen tack för boken!!)
Ålder: Tonår
Övrigt:

Handling: En förbannelse, ett val, två öden. 
Sedan Ethan mötte den mystiska tjejen Lena med det mörka håret och de gröna ögonen har ingenting varit sig likt. Mellan Ethan och Lena slår det gnistor. Men Lena hör till en hemlig och mörk värld av magi och det är omöjligt att de har en framtid tillsammans på grund av just det. För Ethan är en människa och Lena är en besvärjare, och det är farligt för dem att vara tillsammans. Ändå så är Ethans och Lenas kärlek så stark. 
Men efter en svår förlust drar sig Lena undan, beter sig underligt och börjar umgås en annan kille. Samtidigt försäkrar hon Ethan om att det inte är något emellan henne och den andra killen, fast det tror förstås inte Ethan på.
Vem är den andra killen och vad gör han med Lena?
Varför beter hon sig så underligt?Ethan och Lenas kärlek kanske inte var så stark ändå? 

Omdöme: Jag är så oerhört tacksam över att jag har fått läsa denna boken. Över att jag tog mig tid. För det var den mer än värd. Jag har suttit och sträckläst, inte kunnat släppa ifrån mig boken, så HIMLA BRA var den!!!
Det hände något hela tiden och det var så spännande att man inte ville släppa ifrån sig boken. Jag kan faktiskt säga att jag tror att denna boken, den andra i serien, är snäppet bättre än ettan, som också var grymt bra, så föreställ er då hur bra denna är, enligt mig i alla fall. 
Plus att slutet var jätte oförutsägbart, alltså kunde jag inte innan jag läst slutet veta vad som skulle hända. Och det är grymt bra och jag älskar det, för slutet var en liten cliffhanger och man ville direkt slänga sig över nästa bok, vilket bevisar hur spännande och bra det var.

Min favoritkaraktär i boken är Macon Ravenwood, även fast han inte är med alls till en början (SPOILERS NU) eftersom han dog i slutet på förra boken (SLUT PÅ SPOILER). Mer än så tänker jag inte säga. Mer än att jag tycker om honom för att jag vet inte haha, han är så mystisk, gammal men ändå jättecool. Han är så egendomlig, omtänksam, lite elak ibland, och hemlighetsfull. Men samtidigt har han även ett hjärta av guld. 

Jag har även de andra två resterande böckerna i serien om Beautiful Creatures och jag har redan börjat på den tredje boken. Jag kan inte släppa dem! Måste få veta hur det går. 
Till alla som inte läst böckerna: ni har verkligen missat något och borde försöka få tag på böckerna så snabbt som möjligt och läsa dem på direkten, för även för den som kanske inte gillar att läsa, DEM ÄR VÄRDA ATT LÄSA. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar