torsdag 13 november 2014

Sisterhood of the World Bloggers Award

Först och främst ska jag tacka Alba som nominerade mig till Sisterhood of the World Bloggers Award! :D 



Här är de enkla reglerna man ska följa:
Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg.
Ha med Sisterhood of the World Blogger Award-loggan i ditt inlägg.
Svara på de tio frågorna som du fått.
Nominera 10 andra bloggare och fråga de tio frågor.

1. Har du något/några favoritbokcitat? Vilka?
"Om jag kunde drömma, skulle jag drömma om dig" - Edward Cullen i ''Om jag kunde drömma'' av Stephenie Meyer

2. Vilka är dina OTP:s?
Katniss & Gale i ''The Hunger Games'' 
Allison & Zeke i ''De Odödligas Regler''
Eftersom många vet att jag ÄLSKAR Twilight så kanske ni trodde jag skulle säga Edward och Bella här? ALDRIG!!! Usch, nej, tycker ju inte om Bella.... Edward är min. 

3. Har du några "book boyfriends"?
Edward Cullen, utan tvekan! 

4. I vilken fiktiv värld från en bok eller film skulle du vilja leva i?
Jag skulle vilja leva i den världen där vampyrer finns, så antingen i Twilight eller i Vampire Academy världen.

5. Favoritserie? Varför?
Antar att du menar böcker. Då har jag väldigt svårt att välja, så här får ni mina tre favoriter. Såklart, The Twilight Saga - Stephanie Meyer, Edens Blod - Julie Kagawa & Vampire Academy - Richelle Mead. DE ÄR SÅ BRA!!!!!! (vampyrnörd....)
Jag älskar vampyrer helt enkelt. 

6. Kollar du på några TV-serier? Vilka?
Yes! För tillfället kollar jag på två stycken. Game of Thrones & True Blood. 

7. Vilken är din favorit bok-till-film/tv-serie adaption?
UHHH, personligen så tycker jag inte så mycket om filmer som är gjorda på böcker. Så att där har jag ingen direkt favorit. Men som den Twilight-älskare jag är kan jag väl ta Twilight-filmerna, även om de inte är sådär jättebra, det är mycket jag saknar som bara finns i böckerna....

8. Vilken är din favorit side kick-karaktär?
FÖRLÅT MEN JAG MÅSTE TA EN FRÅN TWILIGHT IGEN.... jag bara älskar Carlisle Cullen, han är så varm och bryr som om sin familj mer än sig själv, en riktig man och familjefar, så mysig typ. Dessutom är han riktigt vacker! 

9. En bok du önskar dig i julklapp?
Det finns så himla många böcker jag skulle vilja läsa, så jag vet inte vilken jag ska välja... Men en bok jag länge velat ha är ''Bloodlines'', vilken är skriven av samma författare som skrev ''Vampire Academy''-serien, och eftersom jag verkligen tycker om den serien så vore det inte helt fel att ha fler böcker som dem (fast de utspelar sig ur en annan karaktärs perspektiv, dock fortfarande i samma värld).

10. Vilken var den senaste filmatiseringen av en bok du kollade på och vad tyckte du om den?
Jag tror det var ''The Fault In Our Stars''. Vilken jag tyckte var jättebra, den var verkligen jättebra gjord, handlingen var bra och skådespelarna var GRYMMA!
Dock har jag inte läst boken än, så jag har inte nått att jämföra med. Men jag tyckte om filmen i alla fall. Dock tror jag (och har hört) att boken till och med är bättre, så vi får väl hoppas på det!! 



Jag är ganska medveten om att jag är en av de sista som gör denna utmaningen, plus att jag har kollat igenom de flesta bokbloggar jag följer, och jag hittar ingen som inte har gjort den. Därför bryter jag lite mot reglerna, ställer inga frågor och utmanar ingen mer. Utan jag tackar Alba ytterligare en gång för nomineringen och säger hejdå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar