söndag 23 november 2014

Allt och lite till

Författare: Sarah Dessen
Genre: Romantik, drama
Sidor: 431
Serie: Ingår inte i en serie
Tryckningsår: 2014
Förlag: Rabén & Sjögren (tack så mycket för boken!!!)
Ålder: Tonår
Övrigt: Översatt till svenska av Johanna Lindbäck

Handling: Luke är verkligen den perfekta pojkvännen. Snäll, snygg och pålitlig. Emaline och han har varit tillsammans i flera år och deras förhållande är helt perfekt. Eller?
Sommaren efter high school börjar Emaline ifrågasätta allting. Räcker livet i den trygga småstaden Colby och en framtid med Luke, eller vill hon ha mer? Ska hon satsa på en riktigt bra utbildning och en lysande karriär, som hennes pappa vill? Och när den spännande New York-killen Theo dyker upp i Colby för att arbeta med en dokumentärfilm ställs allting på sin spets.
Detta är sommaren då allt förändras....


Omdöme: Finns det någon enda gång då Sarah inte har imponerat på mig? Nej jag tror faktiskt inte det. Jag säger bara det: hon har gjort det igen! Grymt bra också!
Jag har tyckt om alla andra böcker jag läst av Sarah, och jag tycker om denna minst lika mycket.
Jag älskar hur hon beskriver miljön och platsen, den lilla staden Colby. Huvudpersonen Emaline och alla andra karaktärer känns så levande och det känns verkligen som man är i Colby och träffar dem personerna när man läser boken, så levande och bra beskrivet är det. 

Jag har läst en del recensioner där de som recenserat inte alls tycker likadant som mig, och självklart får de tycka så. De skriver att det inte är samma Sarah-känsla över boken som de andra böckerna. Men jag har inte samma åsikt. Jag tycker det är minst lika mycket känsla över denna boken som över de andra.
Som alla andra böcker hon skrivit tycker jag den är jättesvår att släppa när man väl har tagit upp den.
Så kort sagt, GRYMT BRA, LÄS DEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar