söndag 21 september 2014

Minirecension: Berättelser från Engelsfors

Författare: Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg

Genre: Fantasy
Sidor: 112
Serie: Engelsfors-trilogin (Tillhörande seriealbum)
Tryckningsår: 2013
Förlag: Rabén&Sjögren
Ålder: Tonår
Övrigt: Del 2,5 i serien.

Omdöme: Eftersom jag tycker ganska mycket om både Eld och Cirkeln ville jag ju jättegärna läsa detta seriealbumet. Dock var det ganska längesen jag läste de andra böckerna, så jag blev lite förvirrad av seriealbumet ibland. Men det var som en uppfriskning av minnet och alla bitar föll på plats. Man fick veta mer om karaktärerna och lära känna dem ytterligare, vilket jag tyckte om.
Dessutom var bilderna i seriealbumet riktigt läckra och jag tycker verkligen om dem. 

Så om du är ett stort fan av Engelfors-trilogin är absolut detta något du inte får missa! 
Här bredvid är en av de underbara målningarna som finns i seriealbumet: 

1 kommentar:

  1. Är för tillfället halvvägs igenom Nyckeln och har funderat ganska länge på att läsa denna, så kanske ger den en chans när den blivit lite billigare ^^'

    SvaraRadera