onsdag 11 juni 2014

Fallen Ängel

Författare: Becca Fitzpatrick

Genre: Fantasy, romantik
Sidor: 288 
Serie: Ingår i en serie på fyra böcker.
Tryckningsår: 2011
Förlag: B | Wahlströms (tack för boken!!!)
Ålder: Tonår
Övrigt:

Handling: Precis som Bella i Twilight dras till Edward, faller Nora handlöst för den mystiske Patch. Och plötsligt befinner hon sig i en uråldrig kamp mellan de odödliga.
För att pojken hon älskar ska få sina vingar tillbaka måste Nora offra sig själv. Men kommer han att tillåta det?
Med sitt hånfulla leende och ögon som ser rakt igenom henne, fångar Patch omedelbart Noras uppmärksamhet. Om än mot hennes vilja och absolut mot allt bättre vetande.
Men efter en rad obehagliga händelser, vet Nora inte längre vem hon kan lita på. Patch dyker upp överallt i hennes liv, och verkar dessutom veta mer om henne än till och med hennes närmaste vänner gör. Nora måste välja; ge upp sitt motstånd och bli hans eller fly så långt bort det bara går. Men när sanningen om Patch börjar gå upp för henne är det för sent att fly...

Omdöme: Som det står i handlingen, det är något som liknar Twilight. Och efter att ha läst boken så tycker jag personligen faktiskt inte om den så mycket alls. För jag älskar verkligen Twilight, men denna boken, den känns som en rak kopia ibland om man jämför dem, vilket är en stor besvikelse. För visst kan man göra en succé med en bok utan att härma en annan bok som redan finns? 
Jag tycker det är riktigt tråkigt att den är så lik Twilight, även om jag verkligen gillar dem böckerna. För det är roligare om böckerna är annorlunda emot varann, inte att det handlar om samma sak fast med olika karaktärer liksom. För jag vet att denna boken kunde blivit så mycket bättre!
Men, som den Twilight-älskare jag är, så gillade jag såklart boken lite i alla fall, trots att den är så sjukt lik Twilight. Så jag ska ta och köpa hela serien snart hade jag tänkt, ge den en chans liksom, för de andra böckerna i serien är säkert bättre än den första, vem vet?
Så jag tänker trots allt ge de andra böckerna en chans, för så dålig var inte boken egentligen, men det är så tråkigt att författaren inte kunde kommit på en mer egen handling liksom, för då hade det varit roligare och mindre förutsägbart att läsa boken liksom. Då hade det varit svårare att veta hur boken slutade och den hade genast blivit mer spännande.
Jag vet att det finns jättemånga andra som läst denna boken och inte tycker som jag, men detta är min åsikt om boken. Den är inte den sämsta jag läst, men långt ifrån den bästa. Fast på något sätt så är den ändå läsvärd typ. 


1 kommentar:

  1. Fick den boken för några år sedan, men den har bara stått i min bokhylla och samlat damm... har antagit att det är som du säger, en twilight liknande story och jag har aldrig riktigt gillar twilight. Du får säga till om resten av böckerna i serien blir bättre :)

    SvaraRadera