söndag 24 november 2013

Nya böcker #11

Lite nya böcker har trillat ner i min brevlåda det senaste, men har verkligen inte hunnit blogga om dem eller skriva något annat på bloggen heller. Har haft väldigt mycket i skolan och lite annat som hänt, men nu är jag påväg tillbaka hit och ska sätta mig med både läsningen och lite recensioner. Det låter bra va?

Åter till böckerna, dessa två har jag fått på den senaste tiden.

 
Först fick jag ''Lögnen på femte våningen'' som är skriven av Do Van Ranst. Boken kommer från förlaget Massolit.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om boken. Det kanske inte är riktigt min typ av bok. Men ska bli kul att se hur det hela slutar. Har nämligen börjat läsa en bit av boken, har kommit till typ hälften.

Sen fick jag min efterlängtade ''Blunda och hoppa'' skriven av Sarah Dessen. En av mina absoluta favoritförfattare. Grymt!
När jag fick boken blev jag superglad och ville verkligen börja läsa direkt. Men var tvungen att hålla mig lite eftersom jag redan läste så många andra böcker samtidigt. Fast, nja. Jag höll mig inte så länge. Har kommit en bit in i boken och är redan fast, alltså Sarah Dessen är verkligen grym på att skriva. VILL LÄSA UT NU, men samtidigt dra ut på läsandet så länge som möjligt. DEN ÄR SÅ BRA!!!! 
Tack till Rabén & Sjögren för boken.

Det var alla böcker för denna gången, men nu ska jag sätta mig med en bok och läsa lite, så kommer det nog upp en recension snart. Håll utkik! :)

1 kommentar:

  1. Jag har Lögner på femte våningen men har tyvärr inte läst den, tycker dock att omslaget är väldigt gulligt :) Och jag håller med dig om Sarah Dessen! Det går inte att inte älska hennes böcker :)

    SvaraRadera