måndag 4 november 2013

Eld

Författare: Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren   
Genre: Drama, fantasy och spänning
Sidor: 633
Serie: Ingår i Engelsfors-triologin
Trycknigsår: 2012
Förlag: Pocketförlaget (tack så mycket för boken!!)
Ålder: Tonår och uppåt
Övrigt:
Andra boken i Engelsfors-triologin. 

Handling: De utvalda börjar nu andra året på gymnasiet. Hela sommarlovet har de hållit andan, väntat på att något ska hända. Att demonerna ska göra sitt nästa drag. 
För det är något som håller på att hända, en stor värmebölja sveper in över Engelsfors och De utvalda känner direkt på sig, att detta har något med magi att göra.
Men vem är det som utövar magin? Vad är det som håller på att hända? 
Och viktigast av allt, är De utvalda starka nog att vinna mot demonerna och stoppa apokalypsen? 

Omdöme: Boken var ganska seg till en början och jag blev inte direkt sugen på den. Men ju längre jag kom i boken, desto mer fast blev jag. Tills de 200 sista sidorna som jag i princip sträckläste. Slutet, herregud. Det var jättebra gjort och författarna hade verkligen fått till det. 
Den karaktär jag fastnar mest för i denna boken är Minoo. Hennes sätt att vara och uppföra sig. Men samtidigt gillar jag Linnea stenhårt. En grym brud som inte låter NÅGON ALLS trampa ner på henne och framför allt, hon vågar vara sig själv! 
Kortfattat, läs denna boken. Den är grymt bra, till och med beroendeframkallande de sista 200 sidorna. 
Läs, läs, lääääääääääääääääs! 

1 kommentar:

  1. Jag tyckte precis som du när jag läste boken, den var lite seg i början men sen tyckte jag den vart riktigt bra! Mina favoriter i boken är Linnea och Rebecka :)

    SvaraRadera