söndag 20 oktober 2013

Utmaning

1) Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa? 
Nej, inte direkt. Men sitter ofta i soffan eller i min fåtölj. 

2) Bokmärke eller random pappersbitar?

Tycker alltid att bokmärken är finast. Dock har jag ganska ont om dem då resten av folket i min familj också vill ha dem....

3) Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller efter ett visst antal sidor? 

Självklart kan jag sluta vart som helst. Men brukar oftast sluta vid ett nytt kapitels början, för då blir det lättare att minnas vad jag läste senast. Istället för att bli helt förvirrad och behöva läsa om kapitlet.

4) Äter du eller dricker du någonting när du läser? 

Tycker det stör ganska mycket när jag läser, så därför försöker jag undvika det. Men om jag ska välja något som ibland finns med när jag läser så är det te. 

5) Brukar du lyssna på musik eller ha på TV:n medan du läser?

NEJNEJNEJ, kan inte koncentrera mig ordentligt då. 

6) En bok i taget eller flera samtidigt? 

Max typ två samtidigt, då kan man hålla koll på båda böckernas handling utan att blanda ihop dem.

7) Läsa hemma eller överallt?

Gillar att läsa hemma och i skolan på lektionerna. För då blir det så tyst och man kan koncentrera sig.

8) Läsa högt eller tyst i huvudet? 

Läsa tyst i huvudet. 

9) Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?

Nej? Då tycker jag inte man läser boken särskilt noggrant. Du kanske missar något jätteviktigt och spännande i det du hoppar över.

10) Bryta rygg eller inte? 

Självklart vill man inte bryta en rygg. Men ibland kan det vara svårt att få den att hålla. 

11) Skriver du i böcker? 

Nej, det gör jag inte. 

12) Vilka taggar du?

Alba från Boklyckan, Ella från MittimEllan. :)

2 kommentarer:

  1. Tack för taggen! Ska göra den så snart som möjligt! :D <3

    SvaraRadera