tisdag 8 oktober 2013

Ojingogo (minirecension)

Tecknare: Matthew Forsynthe                                                                   
Serie: Ingår ej i en serie
Förlag: Ordbilder (tack för den fina boken!!!)                      
Övrigt: Endast bilder, ingen text. 

Omdöme: När jag skulle skriva denna recensionen blev det lite svårt. Eftersom boken inte har någon text så har den ju ingen precis handling, utan man får tänka själv. Det tycker jag är ett riktigt kul sätt att få någon att fantisera på. Man bygger upp sin egna uppfattning om boken och bokens handling med hjälp av bilderna som finns i boken. 
Så, alltså kan jag inte skriva någon handling på denna boken. Utan den som läser den får bestämma det själv! 
Men, till mitt omdöme. Jag tycker detta är en underbar och söt bok på alla sätt. Illustrationerna är jättegulliga och Matthew är verkligen duktig på sin sak! Även att man får bilda sin egna historia utifrån bilderna i boken är en tjusining för mig. Det är riktigt roligt och man sätter sin fantasi på prov samtidigt. :)
Kortfattat så är den väldigt gullig och rolig att läsa, läs den ni också! 

Detta är en bild från boken, hur gullig är inte den?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar