fredag 7 juni 2013

Anna klädd i blod

Författare: Kendare Blake
Genre: Skräck, fantasy
Sidor: 285
Serie: Del 1 i en serie av 2 böcker.
Tryckningsår: 2012
Förlag: Fenix (tack för boken) 
Ålder: tonår

Handling (från adlibris): Cas Lowood har ett uppdrag. Han dödar spöken som är kvar på jorden för att mörda människor. 
Legenden om Anna Korlov har lockat Cas till Thunder Bay i Kanada. Anna mördades 1958, men hennes vålnad finns kvar i det hus där hon dog och ingen som vågar sig över tröskeln kommer levande tillbaka. Hittills har hon tagit livet av tjugosju ungdomar och det verkar inte ta slut där. "Anna klädd i blod" kallas hon av traktens invånare och hon visar sig bli Cas största utmaning sedan han tog över rollen som spökjägare efter sin fars död. För hur tar man sig under huden på någon som inte har någon hud kvar, och hur dödar man egentligen någon som redan är död? 

Omdöme: Denna boken var inget som passade mig alls egentligen, men ändå så var den helt okej. Hela idén med boken var bra, det var inget som jag läst innan. Så det var ju helt klart värt att testa på den. Men boken var inget som föll mig i smaken egentligen, utan själva Anna. Hon var så grym, jag gillade hur författaren beskrev henne i boken. Hon blev väldigt levande i denna boken för mig. Jag såg henne tydligt framför mig, hur skrämmande hon kunde vara. 
Så det bästa i boken är helt klart första mötet med Anna! 
Men bara för att jag kanske inte var så förtjust i boken så vet jag många andra som verkligen har fastnat för boken och jag råder dig om du gillar lite skräck och så, LÄS BOKEN!

2 kommentarer:

  1. Anna klädd i blod ingår visst i en serie, andra delen har bara inte kommit ut på svenska än :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå, det hade jag missat. Tur att du sa det! :)

      Radera