söndag 5 maj 2013

Räcker det om jag älskar dig

Författare: Katarina von Bredow
Genre: Romatik, drama
Sidor: 267
Serie: Ingår ej i serie, fast författaren har dock skrivit fler böcker. 
Tryckningsår: 2007
Förlag: Rabén & Sjögren
Ålder: Tonår

Handling: Allt är inte alltid lätt när man har en mamma som är alkoholmissbrukare som sitter och smygdricker när hon tror att Fanny inte ser. Men självklart ser Fanny, hon vet, men är inte stark nog att fråga sin mamma, berätta för henne att det hon håller på med är fel. 
Fanny är snart arton år och går snart ut skolan. Hon är tillsammans med skolans snyggaste och mest eftertraktade kille, Mr.Perfect. Eller rättare sagt Johan, den rätte, den som Fanny ska ha skaffa ett riktigt liv tillsammans med. Flytta till en lägenhet och kanske skaffa barn? Men det blir inte riktigt som Fanny förväntat sig...  Johan är borta några helger, Fanny tänker först inte på det, men sedan en dag när Johan sagt att han ska till Zacke och Fanny ringer dit för att fråga om honom, så är han inte där. 
Hon tvingas slita sig mellan pojkvännens lögner och en mamma som dricker hela tiden, allt blir bara fel. Hur ska allt någonsin lösa sig?

Omdöme: Det var verkligen längesen jag läste en kärleksroman som jag hade svårt att släppa!
Bokens handling var bra uppbyggd och den var inte för lång, inte för kort, helt perfekt. 
Författaren hade lyckats göra boken intressant och man ville bara läsa mer. För den skiljer sig något från hennes andra böcker. Och jag tror jag ska läsa några av hennes böcker och även andra böcker av andra författare i samma genre i framtiden, eftersom detta är en genre som ligger mig varmt om hjärtat! Så ja, boken rekommenderas till de som vill läsa en spännande kärleksroman. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar