måndag 8 april 2013

Knappt lovlig

Författare: Katarina Von Bredow
Genre: Romantik, drama
Sidor: 272
Serie: Ingår inte i en serie. Men finns dock flera böcker av samma författare.
Tryckningsår: 2007
Förlag: Raben&Sjögren
Ålder: tonår

Handling: Boken handlar om Hanna som är 16 år och bor i stan tillsammans med sin mamma Veronika och låtsas pappa Geir. Men de bor inte i stan länge till, för Veronika som är författare vill flytta till landet för att kunna skriva bättre och få mer inspiration till sina böcker.
Men det är som en mardröm för Hanna, att flytta bort från alla vänner, fester, killar och speciellt Linn. Linn är Hannas bästavän, de är alltid tillsammans.
Och nu, när Hanna ska flytta till landet, då kommer de ju inte träffas alls lika mycket.
Det börjar inte bra, Hanna hon trivs inte alls och huset är en katastrof.
Men så träffar Hanna Alrid, han är inte som alla andra. Han är så mycket bättre!
Hanna blir kär, nästan förälskad.
Men Alrid är mer än 20 år, men kan det funka ändå?

Omdöme: Det var väldigt längesen jag fick boken så jag tyckte det var dags att läsa den nu! Den var väl helt okej, inte den bästa jag någonsin läst. Men okej.
Boken liknar några andra jag läst, vilket är lite tråkigt då man gärna vill ha en ny "berättelse" att läsa och inte samma handling i princip om man säger så.
Men om man bortser från det så är det en väldigt bra handling, lite kort kanske, men bra. Hanna som är en ganska tråkig person, men Linn däremot, har en stark personlighet som jag gillar starkt!
Hon gör ju som hon vill och står för vad hon tycker och det gillar jag!
Så sammanfattande, en helt okej bok för de som gillar romantik och drama.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar