lördag 2 mars 2013

Vampire Diaries - Vreden och Återkomsten


Författare: L.J. Smith
Genre: Fantasy, Science Fiction, Drama
Sidor: 403
Serie: 2/2 i serien The Vampire Diaries
Tryckningsår: 2010
Förlag: Pocketförlaget, tack för boken!!
Ålder: Tonår

Handling: Elena är död, hon offrade sig för att rädda Damons och Stefans liv. Bara för att de skulle hålla sams. Så bröderna lämnar staden och flyttar till Italien. 
Men det är forfarande inte som det ska i Fell's Church, det är som en ond kraft finns omkring dom.
Den dödar för nöjes skull och har ingen medkänsla alls. 
Men Elenas bästavänner Bonnie och Meredith kämpar för att få veta vad som hotar samhällets invånare. Tillslut får de tag på Elena genom att Bonnie får kontakt med henne genom en dröm. Det är då Elena säger åt dom att de måste ta hjälp av Stefan och Damon. Det är då Bonnie får Stefan och Damon att komma tillbaka till Fell's Church för att hjälpa dom. De måste besegra den onda kraften för att rädda staden, men det kanske inte var så lätt som de trodde det skulle vara....

Omdöme: Denna boken var så mycket bättre än den första! Jag tycker verkligen om att de skrev i Bonnies och Merediths perspektiv. För då får man lära känna dom bättre och de gillar jag. Jag fastnade speciellt för Bonnie, hon var så osäker på sig själv i början. Men hon byggde upp ett jättebra självförtroende och det beundrar jag verkligen! 
Men boken kunde vara lite seg ibland, speciellt mitten av boken tyckte jag. 
Annars så hade väl boken inga andra saker som jag inte gillade. Så den var bra helt enkelt!
Men något jag tänkt på är att den inte alls är som serien, det finns väldigt många olikheter.. jag vet inte rikigt vad jag tycker om det, men boken är ju bra i alla fall och det är väl huvudsaken tycker jag? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar