fredag 8 mars 2013

Summers bok


Författare: Eden Maguire
Genre: Science fiction, drama, romatik
Sidor: 266
Serie: 4/4 i serien Beautiful Dead
Tryckningsår: 2011
Förlag: Semic (tack för boken!!)
Ålder: Tonår

Handling: Våren kommer med uppslitande minnen om Summer Madisons död. 
En eftermiddag när Summer befinner sig på ett shoppingcenter och verkligen ALLT går fel.
En galning med skjutvapen skjuter Summer och försvinner snabbt från brottsplatsen.
Summer hade ingen som helst chans att överleva. 
Men det är där Darina kommer in i bilden. För Darina är utvald, att hjälpa medlemmarna i Beautiful Dead att lösa mysteriet med deras död och det ska hon göra yttligare en gång. 
Men en galning med skjutvapen som ingen har sett ansiktet ordentligt på är omöjlig att få tag på. Darina kanske inte lyckas hjälpa Summer innan hennes år är över?

Omdöme: Denna boken är väldigt bra, fast ganska seg i mitten. Det hände inte så mycket, de fick inte reda på några ledtrådar om Summers död. Och det kunde författaren gärna skyndat på tycker jag! 
Men som vanligt fastnade jag för Darina, lite för att jag känner igen mig själv i henne. 
Även Summer är en karaktär jag tycker väldigt mycket om! Hon är så vänlig och begåvad och jag bokstavligen avgudar henne! 
Men annars så var boken väldigt bra och jag gillar hur det blev i slutet, inte riktigt som jag förväntat mig, utan bättre! Och som sagt, detta är en läsvärd serie, så komigen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar