onsdag 13 februari 2013

The Vampire Diaries - Uppvaknandet & Kampen

Författare: L.J. Smith
Genre: Science Fiction, drama
Sidor: 394
Serie: 1/2 (eftersom det är två böcker i en bok)
Tryckningsår: 2010
Förlag: Pocketförlaget (så så mycket för boken!!)
Ålder: Tonår

Handling:
Elena har allt, hon är skolans populäraste tjej, den självklara ledaren, och kan få vilken kille hon vill.
När hon träffar den mystiske Stefan svär hon på att hon ska få honom. Till varje pris. Men  Stefan är inte den han utger sig för att vara.

Stefan, den mystiska Stefan som försvinner spårlöst efter skolan och alltid har på sig solglasögon vart han än går, det är han som Elena vill ha. Ingen annan.
Hon försöker med allt möjligt som att fråga om han vill att hon ska visa honom runt i skolan, han tackar nej. Inget mer, det är så konstigt, alla brukar ju falla för min skönhet tänker Elena.
Samtidigt så blir flera personer mördade i staden där de bor. Något är fruktansvärt fel, men vad?

Omdöme: Först vill jag bara säga att jag har hört många som sagt att boken var dålig, jo, jag måste säga att jag håller med. I alla fall lite, den är ganska långtråkig.
Jag tänkte när jag beställde boken att, detta blir roligt, jag ser fram emot att läsa denna boken och sen denna besvikelse... Jag hoppades på något mer, liksom jo det hände ju saker och så, men det gjorde inte boken spännande, inte alls.
Men jag ska ändå ge den andra boken en chans, den kanske är mycket bättre trots allt?
Men jag är glad att jag läste den, annars hade jag ju aldrig fått veta vad just jag tyckte om den! :)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar