torsdag 11 oktober 2012

Yttersta Offret

Författare: Richelle Mead                                                              
Genre: Äventyr, fantasy, drama
Sidor: 647
Serie: Bok 6/6 i serien Vampire Academy.
Trycknings år: 2010
Förlag: Bonnier Carlsen


Handling: Boken handlar om Rose Hathaway som sitter fängslad för högförräderi. Hon misstänks ha dödat drottning Tatiana. Rose har endast två veckor kvar att leva och kan inte göra något åt saken. Men Roses vänner Lissa, Adrian och Christian kämpar för att få tag på bevis som kan bevisa att Rose är oskyldig. Det är inte det lättaste!

Eftersom Roses påle med hennes fingeravtryck på fanns på brottsplatsen när drottningen hittades död så blir det ännu svårare. 
För första gången i sitt liv är Rose riktigt, riktigt rädd. Samtidigt befinner sig Lissa i en livsfarlig kamp om tronen. 
För att försöka rädda Lissa och bevisa sin oskuld måste Rose ta hjälp av de två stora kärlekarna i hennes liv, Adrian och Dimitri. Och snart ställs Rose inför den tuffaste utmaningen i hennes liv, att tvingas offra det som betyder mest i hela världen....

Omdöme: Jag vet inte vad jag ska säga, denna serien har gjort mig mållös. Den är så bra så att det inte är sant...Det finns inte ord för hur bra den är. 
Denna serien är min favorit serie som Twilight. 
Det händer alltid något i boken och ja, jag måste erkänna att på vissa ställen där det var så sorgligt eller romantiskt så att jag vet inte vad, ja då fällde jag en och annan tår. Haha, nej men den var så himla sjukt bra! Vädigt bra miljö och person beskrivningar! Som sagt, så himla bra! Rekommenderas till alla Twilight nördar och älskare! 

10/10! <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar