torsdag 18 oktober 2012

Beautiful Dead - Jonas bok

Författare: Eden Maguire
Genre: Fantasy, drama
Sidor: 261
Serie: 1/4
Trycknings år: 2010
Förlag: Semic, (tack för boken)!
Ålder: Boken anpassar sig till läsare i åldern 12 och uppåt!

Handling: Darina, hon är inte som alla andra. Hon är annorlunda, hon är utvald.

Det är något konstigt som händer på Ellerton High, 4 dödsfall på mindre än ett år.
Jonas, Arizona, Summer och sedan Phoenix. Men varför just dom?
Alla i staden är oroliga. Men det finns inga svar på frågan om alla ställer. Vad är det som händer?

Darina plågas fortfarande av sin pojkväns bortgång. Hon hör starka vingslag och ser spöklika scener där han är med. Men varför?

Tillslut blir hennes uppdrag tydligt, de döda har fått återvända till de levandes värld.
De har ett år på sig, deras tid håller på att rinna ut..Darina är utvald, hon måste hjälpa dom...
Men med vad? Och varför?

Omdöme: Jag tyckte boken började lite segt, men sen så tog handlingen ett skutt och det blev jättespännande! Dock så var det lite segt i mitten av berättelsen, men annars en bra handling.
Jag ger boken betyget 7/10 för att det var seg början och lite i mitten. Annars var den väldigt bra!
Jag ska garanterat läsa fortsättningen.







2 kommentarer:

  1. En som gillar din blogg och vill hjälpa dig mot toppen13 februari 2013 21:50

    Jag hoppas att du inte tar illa med upp med ett litet råd från mig...
    Ett tips när du skriver recensioner, ta med det du gillar och det du tycker mindre om. På så sett kan läsaren överväga om man tycker om t.ex. cliffhanger i böcker eller något annat, så att man på sätt och vis är förvarnad.

    Jag skrev typ bara en mening när jag började att bokblogg typ: "Den var bra, läs den!". Nåja, kanske inte riktigt så men nära :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej självklart inte! Råd är jättebra att få tycker jag! :)
      Det ska jag försöka förbättra!

      Radera